loading...
بروزترین سایت اخبار فوتبال ایران و جهان
Unknow بازدید : 39 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)

 منچستريونايتد آماده است با پيشنهادي حدوداً 30 ميليون پوندي به فيورنتينا مذاکره بر سر انتقال خوان کوادرادو را آغاز کند. مهاجم 26 سال کلمبيايي در جام جهاني نمايش درخشاني داشت و حالا گزين يونايتد و چند باشگاه بزرگ اروپايي ديگر، از جمله بارسلونا، به شمار ميرود. 

يونايتد نگران آن است که با افزايش مشتريهاي بالقو کوادرادو، فيورنتينا قيمت او را بالاتر ببرد و از دسترس شياطين سرخ دور کند. پس از پيروي 3 بر 1 يونايتد بر ليورپول فان‌خال به خبرنگاران گفت که در اين مورد چيزي نميگويد، چون ممکن است به افزايش قيمت مهاجم کلمبيايي منجر شود. يوناتيد و بارسلونا هر دو حاضرند دستمزدي بيشتر از دستمزد فعلي فيورنتينا به کوادرادو بپردازند.

Unknow بازدید : 38 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)

خوسپ ماريا بارتومئو درباره لوئيز سوارز که ماه گذشته با قراردادي به ارزش 88 ميليون يورو از ليورپول به آبي‌واناري‌پوشان کاتالونيا پيوست،‌ به شبکه CNN گفت: ما اولين بار پيش از آغاز جام جهاني 2014 با سوارز تماس گرفتيم. من به او گفتم که در سن مناسبي قرار دارد و تجربه‌اش هم براي بازي در بارسلونا کافي است.

به نقل از تسنيم، بارتومئو افزود: از چند سال پيش مي‌دانستيم که سوارز عاشق بارسلونا و تيم فوتبال اين شهر است. به همين دليل همه چيز براي پذيرش لوئيز سوارز مهيا بود. مي‌دانستيم که سوارز پيشنهاداتي بهتر از پيشنهاد ما دارد اما او در نهايت تصميم گرفت که به بارسلونا بيايد.

سوارز به خاطر گاز گرفتن جورجو کيه‌ليني، مدافع تيم ملي ايتاليا در جام جهاني 2014، چهار ماه از انجام فعاليت‌هاي مرتبط با فوتبال محروم است. با اين حال بارتومئو ادعا کرد اتفاقي که در جريان بازي تيم‌هاي ملي اروگوئه و ايتاليا در مرحله گروهي جام جهاني رخ داد باعث نشد کاتالان‌ها در تصميم خود براي جذب سوارز شک کنند.

وي تصريح کرد: خير. اين اتفاق سبب نشد که در تصميم خود تجديدنظر کنيم و اين را به خود او هم گفتيم. او مي‌داند کاري که انجام داده اشتباه است. براي ما مهم بود که او اشتباهش را بپذيرد و عذرخواهي کند که اين کارها را انجام داد.

رئيس آبي‌واناري‌پوشان کاتالونيا سپس اعتراف کرد که از پپ گوارديولا، سرمربي پيشين بارسلونا چيزهاي فراواني ياد گرفته است و درهاي نيوکمپ براي بازگشت اين مربي اسپانيايي که در حال حاضر هدايت بايرن مونيخ را برعهده دارد، باز است.

بارتومئو خاطرنشان کرد: من از پپ گوارديولا چيزهاي زيادي ياد گرفته‌ام. او يک نابغه است. افرادي که بارسلونا در قلب‌شان جاي دارد برمي‌گردند تا به اين تيم کمک کنند. شايد در سال 2022 بسياري از بازيکنان‌مان که اکنون اينجا و در ساير تيم‌ها حضور دارند، به عنوان مربي، مدير ورزشي و رئيس برگردند، چون همه ما از يک خانواده بزرگ هستيم.

Unknow بازدید : 33 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)
بحرين يکي از حريفان تيم ملي ايران در مرحله گروهي جام ملت‌هاي آسياست که ژانويه سال 2015 در کشور استراليا برگزار خواهد شد.

به نقل از ايسنا، عدنان حمد که موفق شد اردن را به مرحله پلي‌اف جام جهاني برزيل برساند، هدايت تيم ملي بحرين را بر عهده گرفت. اين مربي عراقي جانشين آنتوني هادسن انگليسي شد که هدايت تيم ملي نيوزيلند را بر عهده گرفته است.

عدنان حمد علاوه بر تيم ملي اردن، هدايت تيم ملي عراق را نيز در کارنامه خود داشت و اکنون بحرين سومين تيم ملي است که اين مربي هدايت ان را بر عهده گرفته است.

عدنان حمد پس از بر عهده گرفتن هدايت تيم ملي بحرين گفت: خيلي خوشحالم که هدايت تيم ملي بحرين را برعهده گرفتم. بحرين بازيکنان بزرگ و خوبي دارد و مي تواند در آينده به افتخارات زيادي دست يابند.

بحرين در اولين ديدار خود در جام ملت‌هاي آسيا برابر ايران به ميدان خواهد رفت. سپس در دومين ديدار به مصاف امارات مي‌رود و در سومين ديدار خود برابر قطر بازي خواهد کرد.
 

 

Unknow بازدید : 52 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)
خورخه سامپائولي، سرمربي تيم ملي شيلي فاش کرده که لوئيس فان‌خال، سرمربي يونايتد، تلاشهاي براي انتقال آرتور ويدال به اولدترافورد را به دليل نگرانيش از وضعيت زانوي ستار شيليايي متوقف کرده است. به نظر ميرسد مصدوميت زانويي که سال گذشته گريبانگير ويدال شد، سرمربي هلندي را تا حدي به استخدام او بي‌ميل کرده است. درعين‌حال گزارشهاي مختلف حاکي از آن بود که يونايتد حاضر نيست بيش از 35 ميليون پوند را خرج اين بازيکن 26 ساله کند، اما به نظر ميرسد ويدال خواسته‌هاي بيشتري دارد.
 

 

Unknow بازدید : 45 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)

 

 

 اسپانياي سال‌هاي 2008 تا 2012 موفق‌ترين تيم ملي فوتبال همه‌ي دوران بود. هيچ تيم ديگري موفق نشده که دو جامِ ملت‌هاي اروپاي متوالي و يک جام جهاني مابين آن‌ها را فتح کند. ستاره‌ي اسپانيا در آن دوران ژاوي بود.

اگرچه او تا سن 28 سالگي به بالاترين سطح خود نرسيده بود، اما بي‌ترديد اين طراح ريزنقش براي پنج فصل بهترين هافبک مياني کره‌ي خاکي بود.

شايد هيچ بازيکني تا به حال نتوانسته مالکيت توپ و ميدان را آن گونه که ژاوي در اين ايام انجام داد، به حريف خود ديکته کند، چنان که بارسلونا و اسپانيا همواره بين 60 تا 70 درصد مالکيت توپ را به انحصار خود در مي‌آوردند. درصد پاس‌هاي موفق او در بازي‌ها عموماً به بالاي نود و پنج، و در بعضي مواقع به 100 درصد کامل مي‌رسيد.

وقتي به اين فکر مي‌کنيد که ژاوي چه بازيکن خلاقي بود، اعداد و ارقام باورنکردني به نظر مي‌رسند. او تنها بازيکني‌ست که تا کنون در دو فينال مختلف جام ملت‌هاي اروپا پاس گل داده است. او در تشخيص الگوهاي بازي درون زمين يک نابغه بود، در فهميدنِ اين که بازي در دو سه حرکت بعدي چگونه تغيير مي‌کند. قدرت تصميم‌گيري او هم حرف نداشت ـ وقتي مجبور مي‌شد توپ را نگه دارد و کوتاه کار کند، مثلث‌هاي تند و تيز خود را اجرا مي‌کرد، اما وقتي فضا براي يک پاس تودر به‌وجود مي‌آمد، يک پاس کشنده با دقت ميلي‌متري ارسال مي‌کرد.

« مايل ام قدرداني خودم را نسبت به يک بازيکن خارق‌العاده ابراز کنم»، اين‌ها را ويسنته دل‌بوسکه پس از اعلام بازنشستگي او از بازي‌هاي ملي در روز سه‌شنبه به زبان آورد. «ما يک بازيکن بي‌مانند را در تيم ملي از دست داديم و پيدا کردن يک بازيکن ديگر مثل او کاري بسيار سخت خواهد بود».

«ژاوي نقشي کليدي در سبک بازي اسپانيا و در تمامي موفقيت‌هايي که به‌دست آورديم داشته است. جاي خالي او را داخل و خارج زمين بسيار احساس مي‌کنيم.»

تيم‌ها نمي‌توانستند توپ را از چنگ ژاوي در بياورند ـ با داشتن اين هافبک در تيم خود، برتري خود را بر ميدان تضمين مي‌کرديد، و اين امر در عصر تيکي‌تاکا نهايتاً به موفقيت و شکستن رکوردها براي باشگاه و تيم ملي منجر مي‌شد. ژاوي علاوه بر سه افتخار مهم بين‌المللي، همچنين موفق به کسب هفت عنوانِ قهرماني در لاليگا و سه قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا و همين طور پرشمار افتخارات ملي و قاره‌اي ديگر شده است. معدود بازيکناني در تاريخ هستند که مي‌توانند ادعاي کسب اين تعداد عناوين قهرماني يا شرکت در اين تعداد بازي کلاس بالا در بزرگترين آوردگاه‌ها را داشته باشند ـ که در هم کوبيدن منچستر يونايتد در ومبلي در 2009 و ايتاليا در کيف در 2012 تنها دو مورد آن‌ها هستند.

ميراث او استوار و پابرجا مانده و اين تنها به دليل پيروزي‌هاي او نيست. ژاوي در دوره‌اي از فوتبال درخشيد که ورزشکارانِ صرف آن را به سرقت برده بودند ـ اين شايد چشمگيرترين دستاورد او باشد. امروز بازيکن‌ها ـ در بيشتر موارد ـ اول ورزشکار اند و بعد فوتباليست. بر خلاف گذشته که تيم‌ها حول ستاره‌هاي تکنيکي ساخته مي‌شدند، ميل به سريع‌تر شدن، متناسب‌تر شدن و قوي‌تر شدن باعث شده که بسياري از مربيان از اعتماد به بازي‌سازهاي کوچک‌اندام مثل ژاوي سر باز بزنند.

امروز يک هافبک مياني خوب بودن عبارت است از توانايي دويدن، دويدن و بيشتر دويدن، درست مثل يک روبات برنامه‌ريزي‌شده. در اين اوضاع چه‌قدر خوشايند است که بازيکني مثل ژاوي وجود دارد، که موفق شد تا براي مدتي اين روند را متوقف کند. او بخشي از اسپانيا و بارسلونا بود، تيم‌هايي که ـ تا پيش از آن که شور فلسفه‌ي پاسکاري خود را در بياورند و تا حدودي ملال‌آور شوند ـ فوتبالي زيبا و تکنيکي ارايه مي‌کردند، ژاوي به همراه هم‌بازي‌هاي فوق‌ستاره‌اش آندرس اينيستا و ليونل مسي.

خب حالا جايگاه ژاوي در رتبه‌بندي بزرگترين هافبک‌هاي مياني همه‌ي دوران‌ها کجا قرار مي‌گيرد؟

براي کنکاش درباره‌ي اين پرسش، مهم است که ابتدا پست او را تعريف کنيم. يک هافبک مياني، نه يک پشتيبان دفاعي‌ست که در جلوي دفاع قرار مي‌گيرد تا از خط عقب محافظت کند ـ شبيه کلود ماکله‌له. و نه يک هافبک هجومي يا يک شماره ده است ـ مثل زين‌الدين زيدان.

طبيعتاً اغلب يک خط ظريف وجود دارد که بايد بين اين قبيل بازيکن‌ها کشيد. براي مثال، شما به ولفگانگ اُوِرات هافبک مياني مي‌گوييد يا هافبک تهاجمي؟ يا هر دو؟ هيچ وقت يک توافق همگاني درباره‌ي پست دقيق يک بازيکن وجود نخواهد داشت، اما يقيناً يک هافبک مياني بايد قادر باشد تا در مرکز يک 2-4-4 خطي، پست‌هاي عقبي يک 1-3-2-4 (يا همان 4-2-4 قديمي)، يا يک نقش غيرهجومي در يک خط هافبک سه‌نفره (3-3-4، 2-3-5، 2-5-3، 1-5-4 و غيره) بازي کند.

يک هافبک مياني بازيکني‌ست که ميانه‌ي ميدان را اشغال مي‌کند، و وظيفه‌اش تسلط، کنترل و هدايت بازي است. همان کاري که ژاوي در طول دوران سلطه‌ي اسپانيا و بارسلونا انجام مي‌داد.

طبيعي‌ست که نکات زيادي هستند که بايد آن‌ها را هنگام ارزيابي دوران کاري يک بازيکن مد نظر قرار داد ـ قابليت‌ها، افتخارات، ميراث، طول دوره‌ي بازي و رويدادهاي بزرگ تنها تعدادي از آن‌ها هستند ـ و مقايسه‌ي فوتباليست‌هايي از دوره‌هاي مختلف هرگز آسان نخواهد بود.

با اين وجود در ادامه گلچيني از تعدادي ديگر از هافبک‌هاي مياني بزرگ دوران گذشته را آورده‌ايم. نظر خود را در بخش نظرات در انتهاي اين صفحه بگوييد و با شرکت در راي‌گيري ما بگذاريد بدانيم که از ديد شما چه کسي بهترين همه‌ي زمان‌ها در پست ژاوي است.

راينر بونهوف (آلمان غربي): مدعي يکي از محکم‌ترين شوت‌هاي تاريخ فوتبال، که بارها روي شوت‌هاي از راه دور گلزني کرده است. بونهوف يک ماشين براي باشگاه و کشورش در دهه‌ي 1970 بود، و موفق به کسب افتخارات پرشماري به همراه آلمان غربي و بروسيا مونشن‌گلادباخ شد.

 

 

....

Unknow بازدید : 43 سه شنبه 14 مرداد 1393 نظرات (0)

با وجود اخباري که کوچ جان اوبي ميکل، هافبک نيجريه­اي چلسي را از اين باشگاه تأييد مي­کردند، شواهد نشان مي­دهد او ماندني است، اگرچه سرمربي، خوزه مورينيو، مي­گويد هنوز آماد بازي نيست. ميکل در بازي دوستانه­اي که با شکست 3 بر صفر چلسي برابر وردربرمن به پايان رسيد بازي نکرد، چون به گفت مورينيو «او، دروگبا و هازارد به انداز کافي آماد دويدن و مبارزه نبودند». 

ميکل در فصل گذشته جايگاه ثابتش در ترکيب چلسي را به نمانيا ماتيچ واگذار کرد، اما به نظر مي­رسد مورينيو فعلاً خواهان ماندن اوست

Unknow بازدید : 46 سه شنبه 14 مرداد 1393 نظرات (0)

مدير برنامه اين بازيکن 21 ساله، او را کاملاً از علاقه رئال به جذب وي آگاه ساخته است، اما ده شيليو از انتقال به تيمي ديگر در اين مقطع از دوران فوتبالش نامطمئن به نظر مي‌رسد.

به گزارش مارکا چاپ اسپانيا، کارلو آنچلوتي سرمربي رئال مادريد از دو مدافع راست خود رضايت دارد، اما در صورتيکه آلوارو آربلوآ اين تابستان، پايتخت اسپانيا را ترک کند، ميتواند جايي براي ده شيليو در خط دفاعي رئال در نظر بگيرد. 

ده شيليو که محصول تيم جوانان روسونري است، از سال 2011 به تيم بزرگسالان ملحق شد و از آن زمان تاکنون 46 بازي در سري آ براي باشگاهش انجام داده است. 

تعداد صفحات : 13

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 18
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 83
  • بازدید ماه : 193
  • بازدید سال : 867
  • بازدید کلی : 9,470
  • کدهای اختصاصی
    :: خرید آنلاین شارژ موبایل ::